Własny biznes gastronomiczny na kółkach – przyszłość gastronomii?

Niesłabnąca popularność rowerów gastronomicznych, foodtrucków i riksz od wielu sezonów sprawia, że coraz więcej przedsiębiorców inwestuje w tę gałąź gastronomii. Nic w tym dziwnego, ponieważ mobilny biznes gastronomiczny na każdym kroku udowadnia, że można na nim naprawdę zarobić. Przy okazji, nie wymaga tak dużych nakładów inwestycyjnych jak tradycyjny lokal gastronomiczny – próg wejścia w inwestycję jest niższy, tak samo jak późniejsze wydatki.

Jest to szczególnie ciekawa oferta dla młodych przedsiębiorców, którzy dopiero co zaczynają swoją przygodę z własnym biznesem gastronomicznym. Rowery do kawy czy rowery do lodów, które z początku wydają się niepozorne, tak naprawdę generują ogromne zyski, jeżeli tylko ich właściciele orientują się w jakim miejscu i o jakiej godzinie zaparkować i zacząć sprzedawać swój produkt.

Oczywiście bardzo ważną kwestią jest wyposażenie roweru gastronomicznego, a także jego wygląd. W dzisiejszym artykule przyjrzymy się, jakie możliwości na właściciel przy wyborze sprzętu oraz jak może nadać mu indywidualny, niepowtarzalny styl. Zapraszamy do lektury!

Rower gastronomiczny: bogata oferta wyposażenia

Gdy decydujemy się na własny biznes gastronomiczny, musimy być świadomi tego, co chcemy sprzedawać i jak chcemy to robić. To bardzo ważne, aby już na początku określić swoje cele – unikniemy w ten sposób niepewności i niedomówień.

Zdecydowanie jest potrzebne szczególnie przy wyborze wyposażenia do naszego roweru gastronomicznego. Określa ono profil, jaki będzie miała nasza działalność.

Jeżeli decydujemy się na rower do lodów, głównym wyposażeniem, o które musimy zadbać będą konserwatory do lodów. Foodbike oferuje nierdzewne konserwatory, które cechują się wysoką wytrzymałością i niską awaryjnością. To bardzo ważne, ponieważ nasze lody powinny być przechowywane w jak najlepszych możliwych warunkach.

Decyzja o rozpoczęciu biznesu gastronomicznego opartego na kawie, również powinna być poprzedzona dokładnym researchem. Warto przedtem podnieść kwalifikacje swoje i pracowników uczęszczając na kurs baristyczny. Ponadto, nasz rower do kawy powinien być wyposażony w ekspres ciśnieniowy najwyższej jakości, a w ofercie powinny się znaleźć ciekawe propozycje kaw, przypraw i różne rodzaje mleka.

Każdy właściciel powinien iść z duchem czasu, być elastyczny i otwarty na propozycje klientów. Spełniając te warunki, prowadzenie własnego biznesu gastronomicznego, nie będzie takie trudne. Dodatkowo, jeżeli będziemy konsekwentnie budowali naszą markę i inwestowali w wysokiej jakości produkty i wyposażenie, inwestycje zwrócą się z nawiązką!

Foodbike: nadaj mu indywidualny i niepowtarzalny styl

Co zrobić, aby nasz rower gastronomiczny był wyjątkowy i jedyny w swoim rodzaju? Zapewniamy, że już sam fakt, że to rower, z które sprzedaje się jedzenie, wyróżnia go na tle krajobrazu miejskiego. W Ameryce, skąd przywędrowała do nas idea mobilnej gastronomii, widok rowerów i samochodów, z których serwowane są przekąski, to nic nadzwyczajnego. W Polsce nadal ludzie mijają rowery i wózki gastronomiczne z zaciekawieniem. Długo panował u nas mit utożsamiający jedzenie „na ulicy” z gorszą jakością i wątpliwym procesem przygotowywania. Na szczęście od kilku sezonów to przekonanie odchodzi w niepamięć. Obecnie mobilne biznesy gastronomiczne stawiają na najwyższą jakość, która bez wahania może konkurować z tą oferowaną w lokalach gastronomicznych. Przewagą rowerów gastronomicznych z pewnością jest fakt, że ze swoim produktem mogą pojawić się w dowolnym miejscu, dostosowując się tym samym do klienta. W czasach, gdy wszyscy gdzieś się spieszą i chwytają jedzenie w biegu, ten atut mobilnej gastronomii deklasuje konkurencję.

Jednak jeżeli chcemy wyróżnić się na tle innych rowerów i wózków, musimy się już bardziej postarać, na przykład zdecydować się na wyjątkowy, rzucający się w oczy kolor. Foodbike oferuje malowanie proszkowe na wybrany kolor przewodni, które sprawi, że każdy pojazd będzie wyglądał oryginalnie i będzie jedyny w swoim rodzaju. Istnieje także możliwość naklejenia folii z dowolną, wybraną lub zaprojektowaną grafiką. W ten sposób zyskujemy pewność, że nikt na mieście nie pomyli naszego roweru gastronomicznego z innym. Wizualna identyfikacja to bardzo ważny element marketingu i nie należy go ignorować. Tkwi w niej ogromny potencjał – klienci instynktownie zmierzają w stronę tego, co już znają.

Rowery i wózki gastronomiczne od Foodbike są projektowane w stylistyce retro, a ich wygląd przywodzi na myśl rowerki sprzed kilkudziesięciu lat. Oczywiście robimy wszystko, aby wyjątkowy wygląd szedł w parze z ergonomią i jakością wykonania. Każdy właściciel może swoimi działaniami dodatkowo spersonalizować swój pojazd gastronomiczny – lampeczkami, markizami i różnego rodzaju ozdobami.

Decyzja o stworzeniu własnego biznesu gastronomicznego nie należy do łatwych. Nagle pojawia się przed nami szereg spraw, o których wcześniej nie mieliśmy pojęcia. Nie należy się jednak zrażać i porzucać swoje plany. W kwestii wyposażenia pojazdu gastronomicznego, Foodbike jak zawsze służy radą. To samo tyczy się wizualnej części naszego dobytku. Warto nie rezygnować ze swoich marzeń, gdyż gastronomia na kółkach przynosi duże zyski, satysfakcję i jawi się jako przyszłość gastronomii w ogóle!

Komentarze z facebooka