Dlaczego inwestycja w mobilną gastronomię jest lepsza od własnej restauracji?

Prowadzenie własnego biznesu gastronomicznego to dla wielu osób największe marzenie. Nie każdy ma jednak możliwości, by je zrealizować. Zazwyczaj przeszkodą do osiągnięcia tego celu są kwestie finansowe. Na szczęście jest szansa dla tych, którzy mimo to chcą spróbować pracy jako właściciel restauracji. Tą szansą są pojazdy gastronomiczne!

Istnieje wiele powodów, dla których prowadzenie mobilnej gastronomii jest lepsze niż zarządzanie lokalem stacjonarnym. W dzisiejszym artykule przyjrzymy się najważniejszym kwestiom, które według nas decydują o tym, że biznes mobilny opłaca się o wiele bardziej niż posiadanie tradycyjnej restauracji. Zapraszamy do lektury!

Gastronomia na kółkach to idealna opcja dla początkujących, ale nie tylko

Gastronomię na kółkach cenimy przede wszystkim dlatego, że jest elastyczna i uniwersalna. Działalność w tym sektorze może podjąć każdy – początkujący oraz doświadczony przedsiębiorca. Zakres usług, jakie można wykonywać i urządzania, które można zamontować w pojeździe gastronomicznym, są szerokie i bardzo zróżnicowane. Kto według nas powinien zainwestować?

Młodzi, którzy zaczynają swoją przygodę w gastronomii

W przypadku młodych osób, głównym problemem jest brak wystarczających środków pieniężnych na rozpoczęcie działalności. Ten temat nie ma jednak tak dużego znaczenia w przypadku branży mobilnej, ponieważ próg wejścia w inwestycję tego typu jest stosunkowo niski. Wersja podstawowa roweru gastronomicznego, który umożliwia pracę, to wydatek ok. 30 tys. złotych.

Duże firmy, które chcą zdobyć nowych klientów

Większe firmy dysponują co prawda dużym budżetem, ale często mają problem z tworzeniem nowych kanałów promocji i podejmowaniem oryginalnych działań, które przyciągnęłyby grupy nowych klientów. Specjalny pojazd, czyli mini restauracja na kółkach, może świetnie promować lokal właściwy, np. sprzedając jego najlepszy produkt. To rozwiązanie nie tylko dla działalności gastronomicznych, ale też dla innych branży, które chcą trafić do serca klientów przez żołądek 🙂

Własny lokal to zdecydowanie większa odpowiedzialność i zobowiązanie na długie lata

Kolejną ważną zaletą sprzedaży produktów z pojazdów gastronomicznych jest fakt, że jest to rodzaj biznesu obarczony o wiele mniejszą odpowiedzialnością i ryzykiem. W przypadku restauracji trzeba podpisać umowę wynajmu na dłuższy okres czasu, płacić comiesięczne rachunki, zatrudnić więcej pracowników itp. Jeżeli mamy rower gastronomiczny, praktycznie wszystkie te problemy nie istnieją.

Dodatkowo, jeżeli cokolwiek, z przyczyn losowych, pójdzie nie tak, mniejszą stratą finansową jest zakończenie działalności gastronomii mobilnej niż stacjonarnej. Pojazd można zawsze sprzedać lub wstawić do garażu, aby przeczekał do kolejnego sezonu.

Pojazd gastronomiczny wymaga mniej czasu niż restauracja

W przypadku roweru, wózka czy nawet food trucka nadal nie ma tylu obowiązków, ile jest w restauracji. Nie trzeba sprzątać ogromnej kuchni – czas poświęcony na sprzątanie jest o wiele krótszy, gdyż powierzchnia do czyszczenia jest o wiele mniejsza. W pojeździe gastronomicznym wszystko zawsze ma się na miejscu, nie trzeba kursować między kuchnią, zmywakiem i salą restauracyjną.

Mobilna gastronomia uczy także jak najlepszego gospodarowania tym, co się ma. Właściciel nie kupuje więcej niż się zmieści w wózek albo samochód więc nie ma nadwyżek produktów i nic się nie marnuje. Jednocześnie produkty sprzedawane z pojazdów gastronomicznych zachowują świeżość i w niczym nie ustępują jakości produktów z stacjonarnych restauracji. Nie ma też miejsca na zbędne i nieużywane urządzenia.

Mobilna restauracja to mniejsze koszty, ale zadowalające zyski

Jeżeli ustawimy nasz pojazd gastronomiczny w miejscu, gdzie przechodzi wiele osób, możemy liczyć na naprawdę duże, dzienne utargi. Szczególnie opłacalne okazują się lokalizacje blisko biurowców, szkół, uniwersytetów. Dużo produktów można sprzedać także w parkach i na popularnych deptakach. Najlepszą porą dla sprzedawców jest oczywiście sezon letni (zwłaszcza gdy sprzedajemy lody albo zimne napoje), ale zimą także można zarobić handlując kawą lub herbatą.

Mniejsze koszty rozpoczęcia tego biznesu oznaczają także, że więcej osób ma szansę na równy, dobry start. Co prawda oferta mobilnej gastronomii zawsze będzie mniej rozbudowana niż ta w lokalu, ale można to potraktować jako kolejny plus. Niejeden klient może być bardziej zadowolony z faktu, że menu jest mniejsze i konkretniejsze. Dla właściciela i pracownika to także zaleta, ponieważ można łatwo i dokładnie nauczyć się pozycji w swojej karcie.

Wózki i rowery gastronomiczne Foodbike – inwestycja, która szybko się zwróci

Zrób pierwszy krok i skontaktuj się z Foodbike. Z przyjemnością pomożemy Ci osiągnąć sukces w mobilnej gastronomii! Uważamy, że rozpoczęcie tej przygody niesie za sobą praktycznie same korzyści. Jeżeli stawiasz na dobry sprzęt i produkty, możesz długo cieszyć się bezawaryjną pracą i klientami, którzy będą zadowoleni. Powyższe argumenty tylko potwierdzają, że pojazd gastronomiczny to synonim świetnej inwestycji.

Komentarze z facebooka