Jak konkurować w mobilnej gastronomii?

Nie trudno zauważyć, że od kilku lat, szczególnie w okresie wakacji, panuje prawdziwy rozkwit mobilnej gastronomii. Rowery, riksze i food trucki spotykamy na ulicach, w centrach miast i niemal w każdym parku. Sprzedawać z nich można praktycznie wszystko – od różnego rodzaju napojów, lodów i lekkich przekąsek, aż po pełnowymiarowe dania na wynos. Możliwości jest bardzo wiele, a najwięcej zyska oczywiście ten właściciel, który będzie niestrudzony, kreatywny i gotowy do tego, aby aktywnie konkurować z innymi posiadaczami “restauracji na kółkach”.

Tylko jak odnieść sukces i zadowalające przychody na rynku mobilnych punktów gastronomicznych, skoro systematycznie pojawia się ich coraz więcej? Jak wiadomo, zaopatrzenie się w solidny sprzęt (jak chociażby rower gastronomiczny od Foodbike) to świetny pierwszy krok, ale nie zawsze wystarczy, aby firma w pełni się rozkręciła i radziła sobie z konkurencją. Żeby osiągnąć zadowalające rezultaty, trzeba być zawsze o krok przed innymi. Jak to zrobić?

Jak zdobywać klientów i sprawić, że zechcą do nas wrócić?

Rywalizacja o gości jest nieodłącznym elementem prowadzenia restauracji. Jak jest w przypadku gastronomii na kółkach? Dokładnie tak samo!

Odkąd mobilne punkty serwujące jedzenie stały się popularne w Polsce, ich właściciele są zmuszeni do ciągłego stawania w szranki w bitwie o przyciągnięcie uwagi. Szybkość, zdecydowanie i ogromne pokłady kreatywności decydują o tym, czy klient “złapie haczyk” akurat Twojej wędki. Kto pierwszy wpadnie na oryginalny biznes mobilny? Kto dobrze go zareklamuje i zagwarantuje klientom produkty najlepszej jakości? Właśnie ten przedsiębiorca będzie cieszył się największym zainteresowaniem. Aby wyjść z konkurencji zwycięsko, trzeba nieraz wykazać się refleksem i elastycznością.

Jest wiele sposobów, aby zdobyć przykuć klienta i zaciekawić go swoją ofertą bardziej niż konkurencyjna firma. Istnieją jednak czynniki, które mają szczególny wpływ na powodzenie takiego planu. Jakie?

Lokalizacja – wybierz miejsce, w którym spotkasz potencjalnego klienta

W mobilnej gastronomii wiele zależy od miejsca, w którym zaparkujesz swój rower. To lokalizacja często determinuje Twój dzienny utarg. Nie trudno się domyślić, że najwięcej przekąsek i napojów sprzedasz, jeśli trafisz w miejsce często uczęszczane przez ludzi. Dworce, przystanki, centra miast, okolice biurowców, parki – to tam toczy się prawdziwe życie. Wiele osób przemyka z miejsca do miejsca i chętnie zaopatrzy się w tym czasie w coś smacznego do jedzenia lub picia.

Jak wybrać najlepszą okolicę? Właściciel punktu mobilnego musi dobrze wybadać teren i znaleźć miejsce z potencjałem – oczywiście zanim ubiegnie go konkurencja. Prawdopodobnie wszystkie lokalizacje, gdzie akurat trwają duże wydarzenia lub na co dzień mijają się tłumy ludzi będą odpowiednie. Jak zacząć szukać miejsca idealnego? Najlepiej od uważnego spaceru po mieście!

Menu – stwórz ofertę dopasowaną do potrzeb klientów

Sercem gastronomii jest kuchnia. Jeżeli dania przygotowywane są z najlepszych składników i według sprawdzonych receptur, z pewnością znajdą entuzjastów. Nie da się dogodzić wszystkim podniebieniom, ale ważne jest, aby umieć dopasować się do wymagań większości kupujących i być otwartym na ich sugestie.

Dodatkowe, dobre sposoby na przyciągnięcie klientów i zatrzymanie ich przy sobie? To przede wszystkim, oczywiście oprócz świetnej jakości jedzenia, dogadzanie klientom i pokazywanie im na każdym kroku, że są dla nas ważni. Można to zrobić na kilka bardzo prostych sposobów, chociażby wprowadzając karty z pieczątkami dla stałych klientów oraz organizując serie promocji na konkretne produkty. Takie korzyści zachęcają ludzi do ponownego zakupu i sprawiają, że nasza marka zostaje im w pamięci na dłużej.

Promocja – dbaj o social media i reklamowanie swoich usług

Miejsce, w którym zaparkujesz swój rower gastronomiczny oraz smak i jakość Twojego jedzenia, z pewnością pomogą przyciągnąć klientów. Ale to nie wszystko! W końcu nie od dziś wiadomo, że to reklamy są dźwignią handlu. Niezależnie od tego, w jakiej branży pracujesz, aby wypromować swoją firmę, musisz zwrócić uwagę na marketing.

Zastanawiasz się, dlaczego większe kolejki ustawiają się u konkurencji, chociaż Twoja oferta jest bardziej atrakcyjna? Być może po prostu jest mniej widoczna. W Polsce właściciele gastronomii najczęściej skupiają się na kuchni i na tym, aby serwować jak najlepsze dania – to bardzo dobrze. Niestety, nawet pyszne jedzenie nie zostanie docenione, jeżeli nikt nie będzie wiedział o jego istnieniu.

W biznesie trzeba cały czas trzymać rękę na pulsie i obserwować zachodzące zmiany. Konkurencja nie śpi, ale też nie należy się jej przesadnie obawiać. Każdy przedsiębiorca powinien znaleźć swoją niszę oraz swój własny sposób na utrzymanie przy sobie klientów i zainteresowanie nowych. Nikt nie powiedział, że będzie łatwo, ale niemal każdy właściciel roweru gastronomicznego Foodbike może potwierdzić, że warto. Powodzenia!

Komentarze z facebooka