Skąd czerpać inspiracje na wygląd wózka gastronomicznego?

Wózek lub rower gastronomiczny to bardzo wdzięczne formy wyrażania danej estetyki, gdzie właśnie ten aspekt stanowi pierwszy krok do zwrócenia uwagi docelowej grupy odbiorców. Jeśli brakuje Ci pomysłów w głowie, dobrym sposobem na stworzenie wizji idealnego pojazdu jest odnalezienie dobrych wzorców. Gdzie takie znaleźć? – Na to pytanie odpowiem w tym artykule.

Nad czym zastanowić się planując projekt pojazdu gastronomicznego?

Na początek zakreślę, jakie elementy podlegają personalizacji w rowerach oraz wózkach gastronomicznych marki Foodbike:

  • Kolor oraz materiał, z jakiego uszyty jest daszek
  • Kolor oraz struktura farby (mat lub połysk) na ramie
  • Kolor oraz struktura farby na obudowie
  • Materiał, z jakiego zbudowany jest blat
  • Projekt oklejenia obudowy gastronomicznej

Jak widać, istnieje duże pole do manewru przy projektowaniu idealnego modelu. Cała koncepcja wizualna powinna być oparta na rodzaju asortymentu oraz gustach docelowej grupy odbiorców. Jaki jest najbardziej „spożywczy” kolor? – Zazwyczaj z artykułami spożywczymi kojarzy nam się kolor czerwony, jednak z doświadczenia wiemy, że doskonale sprawdzają się pomysły na malownicze pastele, kremowe beże lub kawowe brązy. Trzeba zaznaczyć w tym momencie, że często wizualną charakterystykę pojazdu kreuje się stylem oklejenia obudowy, który powstaje na podstawie profesjonalnego projektu graficznego i dopracowaną identyfikacją wizualną marki.

Warto pozwolić sobie, aby rozwiązania praktyczne uzupełniła ciekawa, plastyczna otoczka. Równowaga między estetyką, a funkcjonalnością to cel, do którego dążymy.

Ciekawe pomysły to potencjalne zainteresowanie ludzi

Nowoczesne rozwiązania, charakterystyka danego obiektu i sposób podania produktu składają się na ogólne wrażenie, które odnosi klient po odwiedzeniu punktu gastronomicznego. Chcemy, aby emocje były jak najbardziej pozytywne. Pragniemy budować taki wizerunek, aby powodować chęć powrotu oraz w najlepszym przypadku identyfikację z marką i jej stylem.

Inspiracje z Pinterest

Widok galerii pinów po wpisaniu frazy „food cart”, www.pinterest.com

Strona internetowa „www.pinterest.com” pozwala na odnalezienie inspiracji praktycznie z każdego obszaru. W przypadku mobilnej gastronomii nie jest inaczej. Wystarczy wpisać w wyszukiwarkę interesującą nas frazę, a piny pojawią się na dole. Co więcej, portal ten umożliwia tworzenie swoich tablic/kolekcji zdjęć, które można dowolnie tytuować. Po co wymyślać nowe rozwiązania, gdy istnieje możliwość skorzystania z już sprawdzonych? Pinterest to znakomite narzędzie do kreatywnego planowania swoich przyszłych projektów i czerpania inspiracji.

Inspiracje uliczne

Wystarczy wyjść z domu i udać się w miejsca uczęszczane przez turystów, czy imprezowiczów. Restauracje, bary, czy hotele posiadają stylistykę przystępną dla odbiorców, co często przekłada się na ich popularność. Warto udać się w kilka modnych miejsc i zaczerpnąć inspiracje, jednocześnie pozwalając sobie na smaczny posiłek i spędzenie czasu z przyjaciółmi. Pamiętajmy, że to co oddziałuje na nas, będzie miało najlepsze i najszczersze odzwierciedlenie w osobistym biznesie i podziała na klientów. Można wziąć ze sobą aparat i notatnik. Następnie stworzyć mapę myśli i zdjęć.

Nie pozostaje nic innego, tylko ruszyć na miasto i wziąć się do działania. 😉

Własny projekt w Canvie

Istnieje wiele narzędzi do profesjonalnego projektowania, jednak aby zapoznać się z ich działaniem, potrzeba wiele miesięcy praktyki. Tutaj zaproponuję Ci coś prostego, przystępnego i do tego działającego w przeglądarce internetowej. Aplikacja o nazwie Canva umożliwia stworzenie projektu, który bazuje na dostępnych do tego szablonach. Do wyboru w bibliotece jest niezliczona liczba czcionek, kształtów, zdjęć itd., a wszystko stworzone po to, aby projektowanie stało się dostępne dla każdego.

Strona internetowa: www.canva.com

Szablony, czcionki, czy propozycje układów graficznych w aplikacji pomogą nam w odnalezieniu interesującego stylu lub charakterystycznych elementów dla przyszłej oprawy pojazdu z gastronomią. Jeśli mamy wystarczająco dużo odwagi, możemy sami zająć się projektem znaku firmowego lub zlecić to profesjonaliście, który na podstawie szkiców stworzy coś prawdziwie wyjątkowego. Ponieważ pamiętajmy, że do proponowanych szablonów w Canvie dostęp ma każdy, kto spotka się z aplikacją.

Inspiracja może pojawić się w każdym miejscu

Oprócz wspomnianych źródeł inspiracje możemy odnaleźć wszędzie. Najważniejsze, aby utożsamiać się ze stylem swojego biznesu, być konsekwentnym w charakteryzacji wszystkich przedmiotów, z którymi klient ma kontakt i które da się wizualnie podporządkować ogólne przyjętej stylistyce. Jeśli wózek, czy rower z żywnością mają dane barwy, znaki, czy motywy; ulotki, kubeczki, czy uniformy sprzedawcy powinny być w tym samym stylu.

Dzięki spójności zostaniemy lepiej zapamiętani, ponieważ klient będzie miał wiele razy kontakt z tym samym motywem i kolorystyką. Warto więc zadbać o jednolitość na samym początku, podczas planowania wyglądu każdego elementu, który wchodzi w skład systemu sprzedaży.

Update cookies preferences