Jakie eventy są najlepsze dla mobilnych wózków gastronomicznych?

Event – słowo, które na dobre zagościło już w mowie potocznej. Zatem, gdzie szukać wydarzeń, w których wózek gastronomiczny sprawdzi się najlepiej?

Aby umieścić wózek gastronomiczny w danym miejscu, przede wszystkim należy zatroszczyć się o odpowiedni środek transportu na większe odległości. Do tego celu polecamy przyczepę lub busa. Przy dokładnym zabezpieczeniu ładunku jest on całkowicie bezpieczny i gotowy do drogi w dowolne miejsce.

Największy dochód dla sprzedawcy to najbardziej tłoczne wydarzenia, ponieważ to na nich można zdobyć dużą ilość klientów. Zacznijmy więc od definicji imprezy masowej.

Pojęcie eventu masowego według ustawy o bezpieczeństwie

Pojęcie to rozumiemy jako impreza artystyczno-rozrywkowa lub impreza sportowa (z wyjątkami) o liczebności zdefiniowanej szczegółowo w zależności od miejsca i okoliczności. W dużym skrócie – minimalna liczba uczestników wydarzenia wynosi od 300 do 1000 osób.

źródło: https://www.infor.pl/prawo/gmina/abc-gminy/298804,Co-jest-impreza-masowa.html

Według podanego wyżej źródła rozróżniamy dwa rodzaje imprezy masowej, co już może sugerować nam, czym warto się zainteresować. Najliczniejsze w uczestników są wydarzenia sportowe i artystyczno-rozrywkowe.

Według GUS-u w Polsce, w 2019 roku zorganizowano 6,9 tys. wydarzeń masowych.

Wydarzenia artystyczno-rozrywkowe

Wydarzenia związane z muzyką są zdecydowanie najbardziej popularną formą wśród wszystkich eventów. Jest ich całe mnóstwo, ponieważ ludzie uwielbiają spędzać czas na muzycznej relaksacji. Często koncerty pojedynczego artysty mnożone są przez trasy, a koncerty grupy artystów tworzą festiwale. Oprócz zgrupowań muzycznych spotykamy się z wydarzeniami artystycznymi, które nie zaliczają się do ściśle pojętej branży wydarzeń muzycznych, gdzie przykładem mogą być festiwale filmowe. Oprócz wcześniej wymienionych można tu wspomnieć zloty hobbystów lub miłośników przeróżnych rzeczy np. komiksów.

Przykładowe festiwale masowe w Polsce:

  • Open’er
  • Orange Warsaw Festival
  • Off Festival
  • Kraków Live Festival
  • Festiwal Fantastyki Pyrkon
  • Warsaw Comic Con
  • World Travel Show
  • Tauron Nowa Muzyka
  • Jarocin Festival
  • Audioriver
  • Piknik Country
  • Sunrise Festival
  • Przystanek Woodstock
  • Sacrum Profanum

 

Przy okazji tańca, czy krążenia wokół różnych stanowisk festiwalu mobilna gastronomia zawsze mile widziana. Warto zainteresować się możliwością i kosztem sprzedaży w danym miejscu, szczególnie jeśli trwa to kilka dni. W czasie eventu uczestnicy zazwyczaj kupują posiłki, czy przekąski dostarczane przez mobilny biznes. Kawa, lody, czy jakaś forma obiadu zainteresują tłumy. Widać, że większość dużych imprez odbywa się niedaleko miasta i dzięki temu nie tylko festiwalowicze, ale i wystawcy mają łatwy dojazd do miejsca docelowego. Może któreś z w.w. wydarzeń odbywa się blisko Twojej siedziby?

Rozgrywki sportowe

Rozgrywki sportowe to kolejna, świetna okazja do sprzedaży mobilnej. Należy zauważyć, że zgromadzenia tego typu goszczą również najmłodszych i dzięki temu można przewidywać popularność pewnego rodzaju produktów – na przykład lodów. Masowe imprezy sportowe najczęściej odbywają się na miejskich stadionach, gdzie mobilna gastronomia funkcjonuje nie od dziś. W takich okolicznościach również dobrze może sprawdzić się sprzedaż kawy, popcornu i innych przekąsek na wynos.

Imprezy na zamówienie

Ostatnio rowery gastronomiczne stały się bardzo modne na weselach, chrzcinach, zjazdach firmowych oraz charytatywnych. Catering to nie lada atrakcja dla rodziny, czy znajomych. Dla osoby prowadzącej biznes gastronomiczny stanowi to najbardziej pewne źródło dochodu, ponieważ stawka oraz ilość towaru ustalane są z góry. Koszty i dochód prowadzenia takiej działalności przy okazji danej uroczystości są jasne i klarowne. Budowanie marki biznesu przez taki sposób pracy polega głównie na poleceniach. Istnieje też ryzyko i możliwość większych wymagań, ponieważ osoba zamawiająca usługę traktuje ją już osobiście i poniesione środki na ten cel są wyższe.

Miejsca do stałej sprzedaży

Najwięcej osób prowadzących biznes gastronomiczny wykorzystuje stałe punkty sprzedaży. Dzięki temu posiadają oni stałych klientów oraz pewną lokalną rozpoznawalność. Rowery gastronomiczne swobodnie przemieszczają się w przestrzeni miejskiej. Można w pełni wykorzystać ich potencjał. Najlepiej sprawdzają się miejsca strategiczne takie jak parki, deptaki, centra miast, punkty rozrywki, czy galerie handlowe.

Latem, weekendami do punktów z lodami kolejki ciągną się niczym wstęgi. Dla każdego sprzedawcy jest to niezmiernie miły widok, a jego portfel napełnia się w niespodziewanie wysokim tempie. Punkty do stałej ekspozycji produktów stanowią bazę dla większości naszych klientów. Jest to rozwiązanie, którego skuteczność zależy od odpowiedniej strategii. Lokalizacja – zupełnie jak w przypadku każdej nieruchomości – ma znaczenie praktycznie fundamentalne. Wnikliwe badanie rynku pozwala na opracowanie optymalnego planu zarówno pod kątem finansowym, jak i logistycznym.

Update cookies preferences