Co Polacy najchętniej kupują z mobilnej gastronomii?

W polskich miastach coraz częściej można spotkać pojazdy gastronomiczne. Rodacy doceniają i chętnie wykorzystują fakt, że jedzenie i napoje sprzedawane w ten sposób można dostać „od ręki”. Nie potrzeba zatem przeprowadzać szczegółowych badań, by dostrzec, że mobilna gastronomia wyrasta na dużego konkurenta dla stacjonarnych restauracji. Ludzie cenią sobie szybkość transakcji i łatwą dostępność. Zauważają to też przedsiębiorcy, którzy coraz częściej inwestują w mobilne rozwiązania, a nie w wynajem lokali.

Do czego prowadzi taka sytuacja? Co obecnie najczęściej kupują Polacy? Zapraszamy do przeczytania artykułu i zapoznania się z aktualnymi tendencjami wśród klientów mobilnej gastronomii!

Jak wygląda obecnie sytuacja w branży gastronomicznej?

Nie będzie odkrywczym stwierdzenie, że w XXI wieku niemal całe społeczeństwo jest w ciągłym biegu. Nie da się też ukryć, że ma to wpływ na każdy aspekt naszego życia, szczególnie na sposób odżywiania się. Ludzie, zwłaszcza mieszkańcy większych miast, najczęściej decydują się na kupowanie na wynos albo dostawy jedzenia do domu. Jest to niezaprzeczalna wygoda dla jednostki, a rynek gastronomiczny umiejętnie dopasowuje się do jej potrzeb, oferując posiłki z tak zwanych mobilnych punktów gastronomicznych.

Przepis na sukces w mobilnej gastronomii to jedzenie i picie tam, gdzie pojawia się najwięcej ludzi

Rynek ten wciąż się powiększa, a właściciele restauracji na kółkach wykazują się niebywałą kreatywnością w dostosowywaniu swoich biznesów do panujących warunków, np. pór roku. Rower gastronomiczny już wcale nie musi kojarzyć się tylko z latem. W ciągu kilku ostatnich lat w Polsce przybywa coraz więcej mobilnych punktów gastronomicznych także w zimę.

Na każdym kroku podkreślamy, jak ważnym składnikiem przepisu na sukces w mobilnej gastronomii jest elastyczność. Zakup wózka gastronomicznego od Foodbike stwarza szereg możliwości dla właściciela, gdyż może on prowadzić swoją działalność przez cały rok. Nasze pojazdy są modułowe, dzięki czemu latem można sprzedawać z nich lody, a mroźną porą zamontować ekspres i oferować kawę. Do tego wystarczy stanąć w miejscu łatwo dostępnym, często obleganym przez ludzi, a sukces w biznesie jest praktycznie gwarantowany!

Sezon letni to czas, w którym Polacy najczęściej wybierają jedzenie na dworze

W lecie wolimy spędzać czas na świeżym powietrzu niż w kolejkach do lokali gastronomicznych albo w ciasnych pomieszczeniach. Pojazdy gastronomiczne serwują więc produkty w parkach i w centach miast. Co Polacy kupują najchętniej?

Lody, desery, smoothies

Według danych, Polacy najchętniej kupują lody rzemieślnicze. Jeżeli produkujemy i sprzedajemy je sami, możemy być pewni, że wiele osób to doceni. To samo tyczy się innych słodkich przekąsek oraz napojów. W porze letniej każdy chętnie uraczy się świeżo wyciskanym sokiem lub owocowym smoothie.

Burgery, kanapki, zapiekanki

Głód nachodzi często w najmniej odpowiednim momencie – właśnie wtedy ludzie kierują się do mobilnych punktów gastronomicznych, w których mogą kupić także bardziej pożywne dania. Furorę robią burgery własnej produkcji, hot-dogi, kanapki czy frytki. Na takie przysmaki zawsze znajdą się chętni, zwłaszcza w letnie wieczory!

W zimę Polacy chętniej sięgają po gorące napoje dostępne od ręki

Nic w tym dziwnego, że gdy nadchodzi sezon zimowy, wszyscy przestawiamy się na gorące napoje. Widać to w kawiarniach, które są w tym czasie wręcz przepełnione. Nie każdy jednak ma czas, aby usiąść w takim miejscu. Duża część ludzi decyduje się na zamówienie na wynos lub nosi ze sobą kubki termiczne, które dzięki mobilnym punktom gastronomicznym, można napełnić ciepłym piciem w kilka chwil.

Gorąca czekolada i kawa na wynos

Kawa to zdecydowany faworyt wśród zamawianych na wynos napojów. W pojeździe gastronomicznym Foodbike może zamontować profesjonalny ekspres, który przygotowuje wyśmienitą kawę. Serca przechodniów podbija również robiona na miejscu gorąca czekolada.

Aromatyczna herbata lub grzaniec

Wymyśle smaki herbat kuszą swoim zapachem nie jednego. Dużą popularnością w czasie zimy cieszy się też grzane wino sprzedawane z punktu gastronomicznego, po wypiciu którego można się momentalnie rozgrzać i rozweselić 🙂

Korzyści z kupna wózka gastronomicznego w Polsce

  • Niski próg wejścia w inwestycję – taki biznes to pomysł zarówno dla osób, które startują w branży, jak i tych, którzy chcą się rozwijać w zupełnie nowej gałęzi gastronomii. Koszt roweru to ok. 30 tys. złotych – zdecydowanie mniej niż kupno lub wynajem lokalu.
  • Niskie koszty przebranżowienia, wymienne wyposażenie – kupując pojazd gastronomiczny od Foodbike można być pewnym, że będzie on nie tylko ergonomiczny i ekonomiczny, ale także modułowy. Oznacza to, że możliwa będzie wymiana wyposażenia, aby oferować inny produkt swoim klientom.
  • Rozpoznawalność i moda na jedzenie sprzedawane „do ręki” – poruszając się pojazdem gastronomicznym po mieście można bardzo łatwo przyciągnąć uwagę przechodniów. Biznesowi na kółkach sprzyja też obecna moda na ekologię oraz alternatywy dla zwykłych restauracji.
  • Zadowoleni klienci – ludzie doceniają szereg dogodności, które wiążą się z kupowaniem jedzenia z punktu mobilnego. Przede wszystkim są to brak kolejek i tłoku, skonkretyzowane menu i krótki czas oczekiwania. Również płatności można dokonać bardzo szybko, najczęściej dostępna jest możliwość płacenia kartą.

Foodbike – pojazdy gastronomiczne, które zachwycają Polaków

Mamy nadzieję, że tym artykułem udowodniliśmy, że mobilna gastronomia ma się w Polsce świetnie i warto w nią inwestować. To opłacalny biznes, który przynosi wiele radości zarówno właścicielom, jak i klientom.

Planujesz zakup pierwszego pojazdu gastronomicznego, a może jesteś w trakcie rozbudowywania sieci mobilnych punktów gastronomicznych? Skontaktuj się z nami – dopilnujemy, abyś otrzymał najlepszą ofertę na rynku!

Update cookies preferences