Rower gastronomiczny – malujemy i oklejamy nasz sprzęt!

Identyfikacja wizualna rowerów gastronomicznych

Wszyscy dobrze wiemy, jak znaczącą rolę w postrzeganiu u każdego z nas odgrywa aspekt wizualny rzeczy. W zależności od wyglądu przyciąga nas ona lub odpycha. Nieważne, czy to akurat jedzenie, ubranie, szyld sklepu –instynkt zazwyczaj prowadzi nas do tego, co miłe dla oka.

Nie inaczej jest w przypadku mobilnej gastronomii. Na rozpoznawalność i atrakcyjność rowerów gastronomicznych tak samo wpływa kształt pojazdu oraz jego identyfikacja wizualna. Co ma większe znaczenie? W zasadzie są to nierozłączne elementy wyglądu wózka z rowerem. Nie da się jednoznacznie stwierdzić, co przyciąga klientów bardziej, gdyż jest to w większości sprawa indywidualna.

Trzeba jednak ustalić jedną rzecz – tożsamości naszego mobilnego punktu gastronomicznego. Nadanie odpowiednich cech graficznych rikszy rowerowej jest bardzo istotną sprawą, gdyż to właśnie oprawa nadaje niepowtarzalny charakter i sprawia, że klient rozpoznaje naszą markę już z daleka. To szczególnie przydatne, jeżeli nasz rower gastronomiczny jest w kilku miejscach w ciągu dnia!

Rowery i wózki gastronomiczne naszych klientów – personalizacja

W tym artykule chcemy przybliżyć i omówić proces personalizacji wózków gastronomicznych, rowerów gastronomicznych i riksz rowerowych. Wiemy już, jak ważna jest wizualna strona naszego sprzętu. Oczywiście, kwestię jego dobrej jakości i profesjonalnego wyposażenia podejmowaliśmy już we wcześniejszych wpisach. Są to najważniejsze aspekty przy kupnie pojazdów gastronomicznych. Prawdą jest jednak, że mimo najlepszych sprzętów w naszej rikszy rowerowej i świetnego produktu, który oferujemy, sukces nie jest nam jeszcze gwarantowany. Dlaczego?

Aspekt wizualny, ot co. W wyglądzie drzemie reklamowy potencjał. To wygląd przyciąga, a jeżeli jest charakterystyczny – pozostaje w pamięci klientów na długo. Warto zatem, aby nasz rower towarowy wyróżniał się na szarych ulicach miasta. Nasi klienci, właściciele riksz, wózków i rowerów gastronomicznych, w większości przypadków wybierają tak zwane malowanie proszkowe na kolor przewodni.

Jak to wygląda w praktyce? Cały pojazd jest rozkręcany, aby pozbyć się elementów które niekoniecznie nadają się do malowania tego typu np. plastiku czy elementów łożyskowych. Taki proces jest dość czasochłonny i trwa nawet do dwóch tygodni. Ważne są też gabaryty sprzętu i ilość elementów do pomalowania – na przykład jeżeli chcemy zmienić w całości kolor naszej rikszy rowerowej, cena będzie uzależniona od tego jakiej jest wielkości i które elementy mają być zmienione.

Jest to z pewnością dobre rozwiązanie dla przedsiębiorców, którzy chcą się wyróżnić. Pomalowanie mobilnego punktu gastronomicznego na rzucający się w oczy kolor, np. żółty, różowy czy zielony to gwarancja rozpoznawalności. Przy okazji zmiany profilu działalności również możemy zmienić aspekt wizualny.

Foodbike jest otwarty na wszelkie pomysły. Natomiast co robimy, gdy klient zażyczy sobie, aby jego rower gastronomiczny był nie tylko zmieniony kolorem, ale także ozdobiony ciekawym wzorem?

Wyjątkowy wzór na Twoim mobilnym punkcie gastronomicznym!

Jeżeli tylko klient chce nadać swojemu rowerowi lub wózkowi gastronomicznego więcej charakteru i rozpoznawalności, wówczas do pracy wkracza folia z nadrukiem!

Folia to przyjemny pomysł na personalizację, który w razie zmiany zdania właściciela lub profilu punktu gastronomicznego, może być w prosty sposób cofnięty. Jest również wytrzymała i estetyczna, czyli spełnia bardzo ważne warunki w przypadku roweru lub wózka gastronomicznego, które często narażone są na nieprzewidziane warunki pogodowe.

Oklejanie folią z nadrukiem to zadanie należące do „średnio łatwych”. Sam proces nie jest trudny, natomiast wymaga uwagi i staranności. Zazwyczaj na elementach skrzyni wózka gastronomicznego jest to najprostsze. Bardziej problematyczne są jednak mniejsze elementy na ramie roweru czy rikszy rowerowej. Drobne powierzchnie wymagają trochę więcej skupienia i precyzji, ale oczywiście to wszystko jest do zrobienia!

Przeważającą zaletą folii jest to, że jeszcze bardziej personalizuje nasz sprzęt. W tym przypadku naprawdę możemy „puścić wodze fantazji” i wspólnie z grafikiem wcielić nasz wyjątkowy koncept w życie. Pozostaje to tylko równo przykleić!

Oklejanie elementów folią a malowanie proszkowe - cena

Być może już zdecydowałeś, jak chcesz zmienić i odświeżyć swój wózek gastronomiczny lub rikszę rowerową. Cena tych przedsięwzięć?

Z naszego doświadczenia wynika, że folia potrafi być ponad dwa razy droższa od malowania proszkowego. Warto to wziąć pod uwagę, jeżeli dopiero co rozkręcamy swój biznes i chcemy trochę zaoszczędzić. Co jest dodatkowo ważne, rower przed oklejeniem folią i tak powinien być pomalowany proszkowo na kolor bazowy. Tak czy tak nie unikniemy więc malowania. Folia zdecydowanie lepiej trzyma się na świeżo pomalowanej powierzchni i wygląda to o wiele estetyczniej.

To, co interesujące to fakt, że oklejamy również folią materiał daszku bądź markizy, nie tylko „twarde” elementy wózka z rowerem. Nadruki te są wprasowywane w materiał. Jest to bardzo efektywna metoda, którą ogranicza jedynie skład użytego materiału. Najciężej wykonuje się tego typu nadruki na materiale mieszanym, który powinien być pochodzenia naturalnego lub sztucznego.

Na co się zatem zdecydować? Wybór nie jest prosty. Należy pamiętać, że oklejanie folią wiąże się również z malowaniem proszkowym wózka czy roweru gastronomicznego. Jest ono droższe, ale jednocześnie bardziej efektywne. Możemy zaprojektować lub wybrać dowolny wzór oraz wymyślić logo naszej firmy i umieścić je w widocznym miejscu. Z drugiej strony, pomalowanie proszkowe na wyróżniający się kolor także sprawi, że przybędzie nam klientów, ponieważ wyróżnimy się na tle miejskiego, często szarego krajobrazu. Kwestią, która wydaje się rozwiązać ten spór jest zatem cena – musimy dobrze przeanalizować, jaką część kapitału chcemy zainwestować w aspekt wizualny jako rodzaj promocji. Powodzenia!